2015. április 8., szerda

Anglia és a bárányok / England and the Sheep



Anglia örök szerelem. Nem volt hosszú, úgy jó fél év, de együtt csináltuk végig, és ez egész életünkben elkísér. És hát nem is mostanában volt, de akinek vannak ilyen meghatározó élményei a múltjában, tudják, hogy az idő ezen mit sem változtat, minden olyan, mintha tegnap lett volna...
Az illatok, a falvak színei, a permetező eső, a semmihez sem hasonlítható tengeri szél, aminek nekidől az ember a meredek sziklafalak tetején, éppúgy hozzátartoznak a milliónyi emlékhez, mint a fekete fejű bárányok mindenütt a zöld mezőkön. :)

***
England, eternal love. It wasn't too long, some half a year but we went through it together and it's going to be with us lifelong. It hasn't been recently either and those who have so significant experience in the past know that time will not change it, everything seems to have happened just like yesterday... The scents, the colours of the villages, the sprinkle rain, the incomparable sea wind that you can lean against on the top of the cliffs are part of the millions of memories like the black head sheep all over the green fields. :)


Nem volt még internet, könyvekből bogarásztam össze hét közben, mi mindent kellene megnézni hétvégén, péntek délutánra mindig kész volt az útvonalterv, a bepakolt hátizsákok és két napi szendvics. :) Térkép őrzi az útvonalakat, amiket bejártunk.

***
There was no internet everywhere, I searched in books during the week where we should be going on the weekend. The itinerary was ready by Friday afternoon, backpacks packed with sandwiches for two days. :) A map keeps all the routes we explored.



Az öreg Angliának és nekünk komoly terveink voltak egymással, de aztán az élet máshogy hozta, ami most már jól is van így.
De azért vastag, kockás padlószőnyeg van a fürdőszobánkban (nyugalom, 10 éve jól bírja, működik :)) és sokat álmodunk arról, hogy visszamegyünk. Addig is, ha nagy ritkán ilyen birkákat látunk valahol az út mellett, megállunk és sóvárgunk. :))

***
Old England and we had serious plans with each other but life's changed them, which is all good as it is now.
But we have a thick wall-to-wall checkered carpet in the bathroom (relax, 10 years and it's still perfect :)) and we dream a lot about going back. Until then when we see very rarely such sheep along the road we stop and yearn. :))


Naszóval, lényeg a lényeg. Mikor a bárányos képet megláttam, rögtön szerettem volna elkészíteni a Papának, nem azért, hogy szegény még egy keresztszemes kézimunkát kaphasson húsvétra :))...hanem a többiért...de értette is rögtön, és tényleg örült neki!

***
Well, and the point. When I saw the picture with the sheep I wanted to make it for Daddy right away, not that he gets another cross-stitch needlepoint for Easter :))...but for all other reasons...and he understood it and really liked it!



A mintát Palkótól kaptam, köszönöm szépen! A feliratot magam tettem hozzá és a hálószobánk színeihez igazítottam. A bárányok bundáját vastagabb fonallal készítettem, hogy jó tömött legyen. 
Szeretjük nézegetni, de a készítése mellett megint a régi könyvek lapozgatása és az emlékek felidézése volt a legjobb...

***
I got the pattern from Palko, thanks a lot! The text is my addition and colours are adjusted to our bedroom. The wool of the sheep are made with thicker thread to look more packed. We like to look at it but besides making it, looking through the old books and recalling the memories was the best...








16 megjegyzés:

  1. Csodás hely lehet Anglia! Én még nem voltam ott sose, de szeretnék eljutni egyszer...:o)
    A baris kép pedig nagyon aranyos lett!!! Nem csodálom, hogy tetszett a párodnak is :o)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Timi! Alíznak is tetszett, ezért került üveg mögé. Mármint a hímzés. :))

      Törlés
  2. Csodaszép lett a kép! Ez a színösszeállítás is nagyon tetszik! És azok a fonalgombóc-barik...! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gombóc barik tavaly készültek húsvétra, egész jól bírják! Köszönöm még egyszer a mintát és örülök, ha agy is tetszik neked! :))

      Törlés
  3. Egyébként és Skóciába vágyom... :)))

    VálaszTörlés
  4. Névtelen9/4/15 16:35

    Édes barikák, az a kék fonal gyönyörű. Meg Anglia is, bár még nem jártam ott csak útifilmekben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Emőke! Ilyen színátmenetes fonallal még nem sokat hímeztem, de tetszett a dolog. :) Egyszer remélem eljutsz Angliába, nagyon tetszene neked!!

      Törlés
  5. Névtelen9/4/15 21:02

    Kedves Modeszta! Csak nemrég bukkantam (Götz babádnak köszönhetően) meseszép blogodra. Anglia nekem is a szívem csücske. Egy hosszú nap után olyan jó ezeket a képeket nézegetni! Hímezni nem tudok (ebben az unokatesóm a profi), viszont kedvem támadt egy csésze angol teához - természetesen tejjel:) Tündi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isten hozott nálunk Tündi, örülök, hogy idetaláltál!
      Szép napot neked, akkor hát teázzunk...:))

      Törlés
  6. Juj, nagyon szép lett! Tök jó, hogy a férjednek is örömet tudsz okozni a hímzéseiddel! :)
    Ez a keret meg meseszép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kis férj ez. :))))
      A keret a Jysk-ből van, erősen akciós volt ráadásul...

      Törlés
  7. Oh, ezek a bárányok nagyon-nagyon aranyosak, a kivitelezés is hibátlan, bárcsak én is ilyen ügyes lennék, mint Te. :)
    Más: nem gondoltál még arra, hogy a gyönyörű kerteteket másnak is megmutasd (nem csak képeken)? Szerintem nagyon sokan szétnéznének nálad, többek között én is. :)
    http://www.kertnezoben.hu/index.php/jelentkezes/altalanos-informaciok

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, de aranyos vagy....de igen, megfordult már a fejemben, de mindig visszatartott, hogy bőven lenne még itt tennivaló a háttérben, hogy ez vállalható és igazán igényes legyen. De este el fogom olvasni, amit küldtél, köszönöm szépen! Arra már sokkal többet gondoltam, milyen jó lenne Németországot és Angliát végigtúrázni kertnézőben...
      ( Engem soha senki nem tanított keresztszemezni de addig ügyeskedtem, míg rájöttem a trükkökre, legalábbis azt hiszem. :))

      Törlés
    2. Szerintem pont olyan kerteket keresnek, mint a Tiétek, amikor megláttam az oldalt egyből Rád gondoltam. :) Biztos siker lenne! Angliát én is szívesen végigutaznám és bejárnám a nyitott kerteket, néha a neten megnézek egy-egy ilyen videót és csak ámulok, hogy Angliában milyen szép kertek vannak, vagy éppen a Csodakertben szoktak bemutatni Németországból kerteke, hát azok is valami gyönyörűek.

      Törlés
    3. Ahh, ne is mondd...az angol kerteket...és a Csodakert kerteket. :))))
      Itthon amúgy is tavasszal van itt az ideje számba venni a rendeznivalókat...először ideje felszámolni azokat a kerti elemeket, amiktől csak fogom a fejem..:)))) Meglátjuk a két kölök mellett mennyire tudjuk összekapni magunkat kert ügyileg. :))
      Köszönöm Kriszti!

      Törlés