2016. december 15., csütörtök

Ajakír / Rouge


Ma ajakápolókat készítettem.
Egy teaházi kis készlet nekünk, felnőtteknek: egy teáskanna, csésze, muffin és egy óra. 
Elviteles változat dobozkában. És sótartóban kínálós otthonra. :)





.A gyerekeknek pedig ezek a téli formák: csillag, karácsonyfa, hóember.
Szilikonos bonbonöntő formában készítettem, az ötletet a Gyereketető oldalon találtam. Elsőre egész jól sikerült, de ez egy amolyan próbálgatós műfaj, mert nem jó, ha nagyon megpuhul szobahőmérsékleten. A mi verziónk így készült:
3 evőkanál kakaóvaj reszelék
2 evőkanál extra szűz olívaolaj (ez lehet kicsit kevesebb)
Mivel fontosak az arányok a megfelelő állaghoz, én nem hagyományos kanalat használtam, hanem ezt műanyag mércét, ebből is a evőkanálnyi mennyiségű adagolót, mert ez mély, színültig kell tölteni, egyértelműbb a mennyiség. 
Darabos, tört kakaóvajból gyógyszertárban vettem 10 dkg-ot, ez egy egész évre elég lesz szerintem. :)
Melegíthetjük alacsony hőfokon vízfürdő fölött, én mikróban csináltam a legalacsonyabb fokozaton 160 Watt-on, és 15 másodpercenként megkevergettem, míg épp csak összeolvadt. 
Kávéskanállal mertem a formákba és hűtőben dermesztettem fél óráig.
A gyerekeké maradt ilyen natúr, a miénkbe került egy-egy csepp illóolaj. 
Csinos kis dobozban magunkkal is vihetjük. Kézfejre és a gyerekek orrocskájára is jó kiszáradás ellen.
Ebből a mennyiségből 9 db kis formánk lett.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése