2017. május 26., péntek

Eper bodzavirággal / Strawberry with Elderflower



No, ez is egy olyan lekvár lesz majd a hóeséses téli napokon, amit ha felbontunk a kandalló mellett, kiömlik belőle minden, ami a májusra emlékeztet. Mintha egy olyan fura reklám lenne, amiben kirepül az üvegből mindaz, amit el kellene képzelnünk, hogy belezártak. :)
 Finoman szimatolom majd az üveg felett a levegőt és nem csak a zamatos eper illatát érzem majd, hanem a bodzabokrokét a meleg szélben, de még annak is visszahozza  az emlékét, ami nincs is benne. A pünkösdi rózsákat, amik akkor illatoztak, mikor főztem és a pipacsok látványát a határból, ahonnan a bodzatányérokat hoztam.
Igazi tavaszi lekvár, és nagyon finom, még gyorsan el lehet készíteni, amíg virágzik a bodza!

2,6 kg eper
1 kg cukor
2 nagyobb lédús citrom kifacsart leve
18-20 bodzavirág tányér
2 csomag Dr Oetker 2:1 Dszemfix

A virágokat autómentes helyről gyűjtöm, ilyenkor tavasszal mindig van is a kocsimban metszőolló Most volt az anyósülésen egy tiszta tálca is, micsoda szerencse. :) Erre tudtam gyűjteni a bodzatányérokat. 

Az epret megmosom, de nem darabolom, egészben mennek a lábasba és ott töröm össze botmixerrel. Így sokkal gyorsabb és szebb.

Beleszórom a cukrot és a Dzsemfixet.

A virágokat előzőleg lecsipkedem egy lapostányérra, lehetőleg az apró szárak nélkül. Ez is megy a lábasba a citromlével együtt.

Összerottyantom, kb. 2 percig forralom, üvegekbe töltöm, fejreállítom, és rendszeresen fejreállítva felejtem. :)

De úgyis szép ruhát kapnak, akkor legkésőbb visszafordulnak. És mehetnek a polcra.





12 megjegyzés:

  1. Nagyon jónak tűnik, szeretem a különleges, vagy nem "szabványos" lekvárokat....:) köszi. Lesz egy csomó eprem - majd, amikorra a bodza már levirágzik....hümm, muszáj lesz epret vennem :D előtte...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ebben hasonlítunk, én is szeretem a különlegesebb lekvárokat! :)
      Szerintem próbáld ki piacos eperrel, ízleni fog!
      Viszont, ha később lesz sok epred, akkor jöhet a levendulás eperlekvár!

      Törlés
    2. :)
      Tegnap elkészítettem (gyors iramban elkezdett beérni az eper....) Ment bele még kis rebarbara, és citrom helyett lime, mert az volt itthon. És pont az, ahogy leírtad, és jellemezted - szebben nem tudnám megfogalmazni - szóval azt érzi az ember, ha megkóstolja... :) nem tudok betelni vele! :)

      Törlés
    3. Jaj, de örülök neked, jó, hogy megírtad, köszi! :))
      Istenien hangzik a te változatod!!

      Törlés
  2. De szépek! És milyen jó ötlet! :)
    Á, semmi időm, hogy beszegjek szép anyagokat a lekvárjaim tetejére...
    És ez az anyag milyen széééép! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mikor megláttam, azonnal tudtam, hogy lekvárok tetején fog kikötni. :)
      Amúgy nekem pont az ilyen varrások férnek bele jobban, mert nem kell egyben megcsinálni, fel lehet állni mellőle bármikor. Ami nekem nem megy az a "nagyobb" varrások, amire oda kell figyelni. Na, azt csak egyedül....szóval ritkán. :)))

      Törlés
  3. Névtelen27/5/17 20:47

    Kedves Modeszta!Megint csinosak az üvegek,mint mindig.Megint jó ötletet adtál,most készülök én is a befőzésre.Mi is szeretjük a különlegeseket,de vannak olyanok amiket kézműves vásárokon veszünk.Van egy termelő aki a Kőszegi Orsolya napi vásáron van,a környéken lakik,és különleges vegyes lekvárokat készít.Ha van kedvetek,egyszer kiránduljatok olyankor arra.Szép a környék a látnivalók is.(De lehet,hogy már voltatok).Akkor most több bodzát kell szednem,mivel szörp is készül.Az üvegek tetejét,én is anyagokkal díszítem,csak kört vágok cikkcakk ollóval.További jó lekvárkészítést!Üdv:Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kőszegen nagyon-nagyon rég voltunk, szerintem mindketten még osztálykiránduláson! :)Tudom, hogy nagyon szép, majd szakítunk egyszer időt egy kirándulásra.
      Én azért szegem be a textil tetőket, mert így moshatóak, vasalhatóak, kicsit tartósabbak, bár tény, hogy időigényesebb is elkészíteni. :) Most épp kerek alakúakkal dolgozom, kell egy kis változatosság. :)

      Törlés
  4. Névtelen28/5/17 08:45

    Vidám,boldog,gyereknapot kívánok Alíznak és Albertnek!Szeretettel:Judit

    VálaszTörlés
  5. Csodásak lettek! :) Még sohasem jutott eszembe bodzavirágot tenni a lekvárba, de nagyon szuperül hangzik! :) Nekünk van egy hatalmas bodzabokrunk a kertben, de már levirágzott. Na, majd jövőre. Amúgy érdekes, hogy mi csak a bogyós lekvárokat esszük meg. Szépen gyűjtögetjük a mélyhűtőben az epret, málnát, ribizlit, feketeribizlit, feketeszedret, szoktam venni hozzá pár doboz áfonyát és különböző kombinációkban gyerünk! :)))) Isteni a végeredmény és még a karácsonyi puncsomba is jut belőlük! Nyamm-nyamm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahh, ez a karácsonyi puncsos változat....kellene nekem is egy nagyobb fagyasztó! :))

      Törlés