2019. január 27., vasárnap

Kötényt a kabátra! / Apron on the Coat



Én aztán tényleg szeretem a kis kerti konyhámat, és használom, még ilyenkor is! :)
Sokszor meséltem már arról, hogy a kertünk több szegletét is a saját hétköznapi igényeinkre igazítva alakítottuk ki. Szem előtt tartva, hogy valóban gyakran használható, a család kényelmét szolgáló külső terek jöjjenek létre. Ezeket az év minden szakában használjuk, nem csak kerülgetjük. :) Ilyen a kerti konyha is a fedett teraszon. Meghatározó tere az életünknek, még a nyári szezonon kívül is, hiszen nálunk viszonylag gyakran vannak vendégségek, de a védett elhelyezkedése miatt márciustól novemberig kint is étkezünk. Most a kert ugyan csendes, de a hétvégi fánkot kint sütöttem a csípős hidegben. Megmondom őszintén, nagyon klassz dolog a friss levegőn a hóval borított napsütötte kertben sütni-főzni. Most csak egyedül voltam kint a mozdulatlen csendben, s amíg forgolódtak a bucik az edényben, legalább kicsit rendezkedtem a teraszon. Egyszerű, gyors és finom fánkok sültek, amiket megszórtam fahéjas cukorral. Egy kis levendulás szedres baracklekvárral kenegettük, de magában is nagyon finom. Köszönöm a Receptneked oldalnak az ötletet.
Semmi olajszag a lakásban, a másik előny, hogy ebben a  hidegben simán kiszedegettem szabad kézzel a fánkokat, mikor elkészültek. :D 

360 gr lisztet elkeverek egy csomag sütőporral, két evőkanál cukorral és egy csipetnyi sóval.
Hozzáadok két közepes tojást és két kis pohár (280 gr) natúr joghurtot.
Fakanállal kikeverem az egészet galuska állagú tésztává.
Evőkanállal forró olajba szaggatom, pár perc alatt mindkét oldalát aranyra sütöm.
Még forrón megszórom egy csomag vaníliás cukor és egy csapott teáskanál fahéj keverékével. 
20 db lesz belőle. 







5 megjegyzés:

  1. Szia! :) szeretném megkérdezni, hogy az 5. képen, ahol a gáz is látszik kicsit, mellette a polcos kis épített munkaasztalnál ott "csak" egymásra vannak helyezve a téglák, és közé a deszka vagy bútorlap, vagy ragasztóval-malterral össze is van aplikálva...? elnézést, ha furcsa kérdés...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Villanytűzhely :)) Nem furcsa kérdés. :) Össze lehet ragasztani, nekünk csak egymásra van rakva, mert nagyon nehéz betontéglák, magától az életben nem fog megmozdulni, ha így van beépítve. Ha olyan helyre teszitek, ahol szabadon áll, vagy el lehet sodorni, bele lehet rúgni, vagy neki lehet menni biciklivel, ott érdemes erre figyelni. Rendes konyhai munkalap van a tetején és közte polcnak, a régi konyhánk pultját szabtuk bele. Ugyanúgy kapott végzárókat, de ez a fajta konyhapult csak fedett helyre jó.

      Törlés
  2. Még soha nem sütöttem fánkot. Most is csak az tart vissza, hogy nem ehetek sütit. :) Fenébe! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg alapból szinte soha semmit nem sütök olajban, Le kellett menni a boltba olajat venni, mert itthon mindig csak egy kis üveg oliva van...szóval nem vagy fura :)))

      Törlés