2016. augusztus 30., kedd

Bajorországi nyár / Bavarian Summer

Hát igen, Bajorország. Ismét vissza kellett menni. Pedig ez csak egy kicsi szeletkéje, és ismerős is már, mert sok éve járunk vissza a környékre. Ezen a vidéken annyi a látnivaló, hogy Salzburgba most be sem mentünk, csak jártuk a vidéket, levegőztünk és pihentünk. A jól ismert és szeretett szállásunkra mentünk vissza egy olyan kis faluba, ahol a patak egyik partja Ausztria, a másik már Németország. Errefelé gyönyörű a nyár. Végtelen és rendezett zöld dombok mindenfelé, csodás hegyek, jobbnál jobb hegyi túraútvonalakkal. Dermesztő és kristálytiszta tavak, és precíz gonddal, hagyománytisztelettel és igényességgel rendben tartott házak, porták. Csak fotózom és fotózom ezeket a házakat, aki nem szereti őket ennyire, mint én, annak talán mind egyformának tűnnek. A fabalkonok roskadásig rakva muskátlival, petúniával, az almafák alatt mindenfelé lángvirágok, és napraforgók. Idén nagyon szép időnk volt, a kék ég alatt csak úgy ragyogtak a hegyek és az alattuk elterülő meseházak. Mint egy terepasztal. De hát ez Németország.

Vidéki becsületkasszák mindenfelé. Virágos...

...és tökös.

A fafelrakás zsonglőrei ezek a népek. :)

Virágtartó.

Libegővel a Jennerre.

Egy hegyi vendéglő.

Kilátás fentről.

Ott ebédeltünk.

A mélyben a Königssee. Tavaly hajóztunk rajta, most megnéztük felülről is.

Berchtesgaden
Igazi német kisváros. Néhány hétköznapi pillanatkép:

A boltos és a boltja.

És a környék:

A zsákmány. :)

A zsákmány és a kilátás a szobánkból. Kaptam egy egész délelőttöt egyedül ezen a balkonon. :)

Tejszállító kis utánfutó. Gyakori látvány.

Hintersee

Kapitány.

Ramsau
Különlegesen szép falu, könyvek, naptárak, képeslapok kedvelt témája, még Ravensburger Puzzle is készült belőle. :) Bécsi és müncheni festőiskolák felkapott tanyája, körbelengi valami varázslatos nyugalom a patakon átívelő kis fahidakkal és nevezetes kis templommal.

A körpad mellett parkoltunk le éppen.
Na, ilyet kérek Papi otthonra a régi helyett a juharfánk köré! :) Nem nehéz, itt a kép! :))

Számunkra is nevezetes lett ez a kis falu, a zsebemben ott van Albert egyik foga, amitől a patakparton szabadítottam meg. Hát, ha ott volt ideje, hát ott volt ideje. :) Hazahoztuk és már leadtuk a Fogtündérnek.

Falusi bácsi, ebéd utáni pihenés közben. Szombati napra kiöltözve, szép házban, régimódi kertben. Ilyen nyugdíjas éveket kívánnék magunknak és ilyen almákat. :)

Az öreg templom kertjében kis temető. Környékbeli szokás szerint egynyári és évelő virágokkal beültetve.

És a templom belül.

Kicsi turista.

Hát így valahogy. Egy másik világ, jó benne elmerülni egy kicsit.

Kár, hogy vége a nyárnak.... :)

1. Nálam még a péksüteményes bejegyzésed látszódott;
    de jó volt a meglepetés a hegyekből!
    Szép összeállítást készítettél; köszönöm szépen. :)

2. Milyen gyönyörű helyen nyaraltatok! Igazi kikapcsolódás lehetett!
    Nagyon tetszenek a képek, de amelyiken te is rajta vagy a gyerkőcökkel, különösen ♥
    Köszönöm én is beszámolót! :o)

1. Ó, köszönöm, én nemigen szeretem magam fotóztatni, általában nálam van a gép! :)
      Ilyen tájakon tényleg ki lehet kapcsolódni. Még mindig maradtak felfedezetlen részek!

3. Ez a hely egy csoda! És Te csodás képeket készítettél, olyan jó volt nézegetni őket! :)
    Külön köszönet a bejegyzésért, aminek majd lehet, hogy hasznát vesszük a jövőben. Az idei nyaraláshoz is előkaptuk a régi bejegyzéseidet. :)

1. Annak nagyon örültem ám!:))
      Nagyon jó érzés, ha valaki hasznát veszi annak, amit itt mutogatok. :))
      Tényleg szép hely, és az utazás sem vészes. Meg kell állni többször a gyerekekkel, és ki kell kerülni a határon a dugót. :)

4. És az a kislányka még mindig olyan nagyon tud nevetni? :)Egyébiránt meg ha választhatnék, hogy melyik országban éljek, biztosan Németország volna az. Ezt már kb. 10 éve mondom.

1. Nagyon tud mindkettő! :)
      Én Angliában. :)

5. Ismét szuper volt Veletek utazni!!! <3<3

6. Ja... azt mindig elfelejtem, hogy Hal Capone Foltos Adri párja... vagyis én.

1. :D :D
      Így már oké!!

2. Párja a gumicsizmának van. A feleséged vagyok vagy mi. :))))
      Amúgy azért keveredett ide, mert reggel átküldtem neki a bejegyzésed e-mailben, hogy ha unja az irodai hangulatot, akkor álmodozzon kicsit. :)

3. Signore Hal, látod, ha dolgoznál rendesen.. :DDD

4. Signore Hal, látod, ha dolgoznál rendesen.. :DDD

7. Kedves Modeszta!
    Gyönyörűek a fotóid, de még jobban tetszik, hogy sosem látok a gyermekeiden rajzfilmfigurás/feliratos ruhákat. Elárulod, általában hol vásárolsz nekik? Köszönet a blogodért, inspirálódni, feltöltődni járok hozzád :)

1. Milyen figyelmes vagy...:)
      De olyan nincs, hogy ne legyen, néhány nekünk is van, de igyekszem azért azokból is az igényesebbeket venni, és kiegyezni velük. Rájuk erőltetni nem szeretném az akaratomat, inkább csak átadni valamit...:))Vagy inkább az értéktelent kerülni. De persze rajtunk, szülőkön, mint (egyelőre) elsődleges mintákon is klasszikusabb ruhákat látnak. Veszek nekik angol turiban is, Vögelében, C&A-ban...ahogy adódik. :)
      Én köszönöm, hogy látogatsz, és az okaidnak is nagyon örülök! :)

8. Tessék nyugodtan nevetni, de most bizony könnyeket csaltál a szemembe. ♥ Bajorország a második otthonom, és bár évek óta nem sikerült egy-két napnál több időt ott töltenem, hiányzik, szeretem, visszavágyom.
    Megírnád majd, hogy hol szoktatok megszállni? Talán sikerül jövőre pár napra elszabadulnunk...
    A könyvet, újságokat, na meg a délelőttöt magadban a balkonon nagyon irigylem.
    És csodásak a fotók, áppen azt adják vissza, ami nekem hiányzik. A tökösnél Bori felsikított, hogy "Anya, ilyen voét a mi Németországunkban is!" ♥

1. Battus, dehogy nevetek, nekem is vannak ilyen helyek...megindítják az embert.
      szerintem már elindulhattok a gyerekekkel, Alíz is olyan kicsi volt, mint Vilmos. Küldöm a címet!

2. ...mint Vilmos, mikor először mentünk ilyen messzire kocsival.

9. Kétszer átlapoztam a képeket az olvasás után. Mesélnek. Én is vágyom ide és most már biztos, hogy a következő években eljutok ide. Köszönöm az élményt.

10. Nem lehetett könnyű hazajönni! Remélem már jobban vagy! :)

1. Ahh, sosem könnyű hazajönni. De az iskolakezdés gyorsan észhez téríti az embert. :D

2. Fárasztó napom volt és most leültem egy kicsit blogokat olvasni, nézni. Köszönöm ezt a bejegyzést, már attól ellazultam, hogy végignéztem! ♥♥♥

3. Ennek nagyon örülök, köszönöm!! :)

11. Kedves Modeszta!

Nagyon szépek a képek, igazán szép helyek. Mi idén csak érintőlegesen jutottunk el az alpok hegyei közé, de az valami csodásan meseszép hely. Oda mindig visszavágyom. Megtudnád adni a helyet ahol meg szoktatok szállni? Nagyon köszönöm. Judit
    Ui.: a gyerekeim már nagyobbacskák de a ringatók hiányoznak :)

1. Judit, tudsz nekem írni emailt?