2015. június 10., szerda

Nyaralás 3. rész - Tóvidék / Summer Vacation Pt. 3 - Lakes

Salzburg környékén szebbnél szebb tavakat találunk. Kisebbeket-nagyobbakat. Engem nagyon vonzanak ezek a hegyekkel körülvett vizek, a vitorlások látványa, és a párás szél a tó közepén. Két nagyobb tavat tudtunk most meglátogatni, nagyon szép mindkettő.

Chiemsee - Németország. Gyönyörű tiszta víz, kavicsos parttal.

Ebéd egy árnyas sörkertben a vízparton. Fehér kolbász bajor pereccel. De ebből az édes mustárból is ennék most újra... akár magában is. :))

A környék...

Térjünk vissza Ausztriába. A varázslatos Wolfgangsee a távolból...

a partról...

és a hajóról.

St. Gilgen kikötője, ahonnan a hajó kifutott. És ahonnan a libegők is indulnak a magasba.

Ausztriában mindig minden kávéház tele van. :)

Tóparti házak. Mindenféle stílusban. Kúriák, magánházak, hétvégi házak, kisvendéglők.

A házakhoz saját kis stégek tartoznak.

Jajnekem... :)

Nos, ez is egy olyan hely, ahová az ember majd mindig visszavágyik. Valahogy érzem, hogy még nem végeztünk ezzel a tóval. :) A hegytetőre libegő kis kabinokra és a szemközti csúcsra kapaszkodó fogaskerekű vasútra most nem volt időnk. Arról nem is beszélve, hogy decemberben milyen meseszép adventi ünnepet szerveznek a faluban. Na, majd meglátjuk. Most jólesik abból töltekezni, hogy ott lehettünk!

1. Ó, jajj nekem, erre nehezen találok szavakat! Ez az élménybeszámolós sorozatod igazán léleksimogató! :)

2. Ó, az a bajor perec! <3 Két nagy zacskóval kaptam három hete, kincsként őrzi őket a mélyhűtő. :-D És a Chiemsee... Emlékszem, mikor megláttam régen, mindig jött az a fura "hazaértem-érzés".
    Ha kicsit beljebb mentek Bajorországban, érdemes időzni a Starnberger, vagy a Tegernsee-nél is, de kihagyhatatlan a Kochelsee is szerintem.
    A Wolfgangsee-ről vannak 20 évvel ezelőtti fotóim, egyszer előkeresem, és megmutatom Neked őket. ;-)
    És köszönöm ezt a gyönyörű virtuális utat! <3 Éppen ez kell most a lelkemnek...

1. Örülök, ha szívesen nézegeted Betti, és köszönöm az ajánlót. Kicsit majd növelhető a távolság, ahogy nőnek a gyerekek. :)

3. Milyen jó is most kék vizet látni! :o) Csodás lehetett!!!

4. Gyönyörködöm a képekben, meseszép helyeken jártatok! :) Olyan jó olvasni a bejegyzéseidet.

5. De jó ezeket a képsorokat nézegetni! Ez a vidék (is) a szívem csücske. Gyerekkoromban azért vártam a Klinika sorozatot, hogy újra láthassam ezt a tájat. Mert Ausztriában/Németországban minden szép, nyugis, sok a legelő meg a meredek hegyoldalon legelésző boci:) Mi a Mondsee-nél szeretünk leparkolni és képes lennék egész napot ott ülni és csak bámulni ki a fejemből.... Hálás köszönet, hogy megosztod velünk az élményt!

1. Én köszönöm, ha ide látogatsz Tündi, és olyan jó, hogy írtál.
      A klinikás érzésre én is emlékszem! :)))

6. egy hetet töltöttem a Wolfgangsee partján, 13 éve, most is pont olyan gyönyörű <3 Ausztria LOVE :D :D

7. Csodás táj.....kényeztető.
    A "Jajnekem" ház nagyon bájos.
    Hegyvidéken járva régebben mi is "vásároltunk" házakat. ;)
    Jó, hogy írsz is a képek alá. :)

1. vásároltunk házakat :))))))
      tudom, milyen!!

8. meseszép helyeken jártatok

9. Követem az eseményeket, gyönyörű ez a vidék. Én még sosem jártam itt. Ausztria kizárólag télre maradt.

10. Wolfgangsee... na ennek a partján nyaraltunk akkor, régen... a libegővel felmentünk, lefelé sétáltunk... másnap senki nem bírt lábra állni a családból :)))
    Harmadnap vonatoztunk a - "földszinten" még - orra bukó mozdonyú gőzössel... oh, azok a boldog, régi szép idők...! :)))
    Köszönöm az emlékeket! :)