2017. január 8., vasárnap

Hírek a kamrából / News from the Pantry



A kamrám még karácsonyi díszben áll, de már most is folyton változik. Újonnan érkezett ez a két szép nagy üveg, amikbe az extrudált kenyerek kerültek. Ezek a fa díszek a karácsonyfánkról jöttek le, de még nem volt szívem eltenni, inkább az üvegeket díszítem velük még a téli időszakban. Alíz óvónénije készítette őket, ezért is kedvesek nekünk, az ovis jótékonysági karácsonyi vásárról jöttek velünk haza.
Egy kis befőzésre is sor került hétvégén, mert miért is ne lehetne januárban lekvárt főzni?
Répás-narancsos sütőtöklekvár készült, csak néhány üveggel, de olyan finom lett, hogy szintén megérdemelt egy kis téli díszítést.
A lekvárfedőket ismét én varrtam, mint mindig, most is mosható, vasalható változatban.


A mi lekvárunk receptje:

40 dkg sült tök
40 dkg főtt, pürésített sárgarépa
40 dkg apróra vágott narancshús
1 citrom leve
1/2 kávéskanál őrölt gyömbér
1/2 kávéskanál őrölt fahéj
35 dkg cukor
1 csomag Dr Oetker Dzsemfix Szuper 3:1
A tasakon leírtak szerint villámgyorsan elkészül.




Nemsokára újra jelentkezem, amint a kis kamrámban is tavaszodni fog. :)


4 megjegyzés:

  1. Ha olyan finom, mint a csokis-meggyes dzsemed, akkor ki kell próbálnom! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem így kis mennyiségben mindenképp érdemes! Utána, ha szükséges alakíthatod a saját ízlésedre az arányok megváltoztatásával. És jöhet a tömeggyártás. :D

      Törlés
  2. Jól hangzik. Én ősszel csináltam narancsos sütőtöklekvárt, az óvónénik azt kaptak idén-tavaly karácsonyra. :) Csinos a csomagolás is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi,úgy szeretem ezeket a kis szánkókat! :))
      És igen, ajándéknak is jók az ilyen kis nyamikák. :))

      Törlés