2017. október 20., péntek

Almás morzsasüti / Apple Crumble



Nagy szezonja van most nálunk Zita barátnőm morzsasütijének.

Ahogy itt is olvashatjátok, számtalan módon elkészíthető, egyszerű és nagyon finom kanalas édesség.

Én picit változtattam a recepten, de ez az almás változat így is remek!

Vajazzunk ki egy sütőtálat.

Kockázzunk bele 4-5 megtisztított almát.

Meg lehet löttyinteni egy pici rummal, vagy megszórni egy kis fahéjjal ízlés szerint.

Két bő evőkanálnyi folyékony mézet csurgattam az almákra.

Egy nagyobb tálba 20 dkg teljes kiőrlésű (nálunk rozs-) liszthez adjunk 5 dkg apró zabpelyhet, 5 dkg cukrot, picike sót és kockázzunk rá 15 dkg hideg vajat. Addig gyumászoljuk, míg morzsalékosra összeáll, nem kell, hogy a vaj túlságosan átmelegedjen és egynemű tésztává összeálljon.

Bízzuk a morzsás tészta elhelyezését az alma tetején a lelkes leánygyermekre, majd  lefedve toljuk a sütőbe 200 fokra, kb. fél órára. A végén pirítsuk meg kicsit a tetejét. A mi sütink a rozsliszt miatt ilyen barna, de tényleg sokkal finomabb, mint ahogy kinéz.  :D
Kanalazásra fel, szép hétvégét!








13 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik! A látvány pedig gyönyörű, mint mindig. :) Egyszer muszáj lesz kipróbálnom! Ami alma, az jöhet. Meg ami dió, tök, gesztenye, körte és gyakrolatilag minden! :)))) Egy kivétel van, az sajnos nekem nem jött be, ez pedig a sütőtökkrémleves...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sütőtökkrémlevest egyébként sokan nem szeretik. Régebben én sem, most már nagyon, és mi csurgatunk bele tökmagolajat, attól még jobb szerintem. De ahogy mondod is, annyiféle finomsággal tudjuk a családot kényeztetni ilyenkor ősszel! :))

      Törlés
    2. :) Igen, anyósom is csurgat rá olajat, plusz pirít rá tökmagot. :) Benikém odáig van érte, de Julcsi nem. Apa pedig mindeféle krémlevest nagyon szeret.

      Törlés
  2. Nem túl bonyolult, pont nekem való, szóval ki lesz próbálva. :)
    Csütörtökön fogom elkészíteni a narancsos-gesztenye torta receptedet is. Szabi 40 lesz. Remélem, sikerül pofásra csinálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldog szülinapot a párodnak! :)

      Törlés
    2. Köszönöm, kedves vagy. :)

      Törlés
    3. Hiába, gyorsan felnőnek a gyerekek. :))))
      Mi is üdvözöljük Szabit!

      Törlés
  3. Kedves Modeszta!Szép a dekoráció,mint mindig.Mi is szoktuk készíteni általában túrósan,de minden ami almás azt szeretjük.A sütőtök levest is ilyenkor többször készítem,nagyon szeretjük.Viccese szoktuk mondani,hogy sárgaságot kapunk.Feldarabolva a fagyasztóba is rakok el.Én most birsben úszom már 10kg feldolgoztam,és még van.Lett kompot-lekvár-és sajt.Rengeteg lett idén sógornőmnél,gyönyörű nagyok és sárgák.Ti is szeretitek v.szoktál készíteni? De vár még rám,a Te fűszeres lekvárod készítése is.Tavaly karácsonyi ajándékok voltak, nagy sikerrel,és idén is várják.Szeretném kérdezni,hol lehet venni,a kókuszos sütibe a csokicseppet mert nem találom már több helyen néztem.A látogatás óta szeretném megsütni.Szép hetet kívánok!Szeretettel:Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit!
      Ezt a csokicseppet a Tescoban veszem, de előfordul, hogy jó minőségű étcsokit kockázok bele, úgy is nagyon finom. Az szinte mindig van itthon. Itt falun meggondolja az ember lánya, hogy érdemes-e kocsiba ülni valamiért, ha csak egy-egy hozzávaló hiányzik. :))
      Nagyon örülök, ha ízlett a lekvár, nálunk is nagy sikere szokott lenni.
      Birsalmát én nem nagyon szoktam eltenni, nincs fánk. :)
      Jó munkát a konyhában Judit és jó pihenést utána! :)

      Törlés
    2. Kedves Modeszta!Köszönöm,megtaláltam a csokicseppet.Szoktam helyettesítőket használni,kicsit másként mint az eredeti receptek,aki sokat süt az már tudja.Mégis most elsőre szerettem volna a leírtak szerint készíteni.Azt láttam ,hogy nincs birs fa a kertben,csak gondoltam hátha már készítettél valamit úgy,hogy vettél v kaptál.Amúgy szeretitek? Van akinek kicsit fura az íze,de hát mindent nem szerethetünk.Örömmel készítem,még ha sok is,mert ajándékok lesznek.Haladni kell,ötletek vannak már karácsonyra.Biztos Te is lassan készülődsz.Kíváncsian várom majd!Minden jót!Judit

      Törlés
  4. Pont tök párna varrás közben gondoltam rá, hogy kéne valami almásat sütni hosszú hétvégére... :-) Aztán végül előszedtem az utolsó adag mama-féle szilvás gombocót a fagyasztóból.:-))) De köszi a tippet, majd őszi szünetben megsütöm. B.Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó munkát hozzá, gyűjtsd az almát, legyen bőven! :))
      Azért a mama-féle gombóc sem lehet rossz...:)

      Törlés