2018. október 21., vasárnap

Virághagymák / Flower Bulbs



A telezsúfolt ültetőasztalon épp a frissen vásárolt virághagymák várnak rendszerezésre. Most van itt az ideje elképzelni, milyen színekkel érdemes gazdagítani majd a tavaszi virágzást. Idén új ágyásokat is kialakítottunk, néhány hagymát ültetek majd a veteményes közepén álló körbe, de teljesen szétszedtük a sziklakertet is, így annak a helyén egy kisebb félárnyékos kertet is kialakíthattam.
Alapvetően kétféle kertészt ismerek. Az egyik, aki szorgosan felszedi a tavaszi virághagymákat a csúcsvirágzás után, majd tárolás után újra ülteti, mikor eljön az ideje. És van a magamfajta, aki egyszer leteszi a hagymákat, aztán Isten áldja, gyönyörködik bennük ameddig és ahogy azt a virágok szeretnék. Persze ehhez a fajta hanyagsághoz szükséges az a szerencsés tény, hogy a hagymákat nem piszkálják a kertünkben garázda rágcsálók. 
Nektek hogyan telnek a nárciszaitok, tulipánjaitok, tavaszi hagymásaitok évei? 
Mit tapasztaltatok, milyen módszer ad gazdag virágzást? 






3 megjegyzés:

  1. Én Hozzád hasonlóan letettem őket, aztán ott vannak, fel nem szedem őket. :) A szomszéd néni 87 éves, az előkertje egy hatalmas virágoskert, tele tavaszi hagymásokkal, a közepén egy tulipánfával. Az valami csoda, hogy néz ki tavasszal! Tulipánok, nárciszok, jácintok és a tulipánfa. Na, arra akarok kilyukadni, hogy ő sem szedte fel őket soha. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon megnyugtató ezt olvasni!
      Imádom az ilyen idős nénis kerteket, amiről írsz! Muszáj megállnom, ha ilyet látok, fantasztikusak! Semmi variálás, egyszerű tavaszi természetesség.

      Törlés
  2. Szia! Szuper és köszi, hogy közszemlére megkapjuk a kertedet, otthonodat, nagyon nagy élmény!
    Nekem is van egy ilyen „tulipános” nénim gyermekkoromból! 
    S én sem szedem fel. Annyi a titok, amit én is más gyakorlott kertészektől olvasgattam, hogy a hagymásoknak csak a virágát vághatjuk le, a leveleiket csak akkor, ha teljesen elszáradtak, mert ekkor már minden életerő visszaszivárgott a hagymába belőlük!
    Annyi szép holmid van!
    Tudnál ajánlani jó bolhapiacot, ahol kerti kiegészítők vannak?
    Üdvözlettel: Jucc

    VálaszTörlés