2018. február 27., kedd

Fahéjas kalács / Cinnamon Flavored Milk Loaf



Csodás fahéjas fátyolos kalács sült ma a családnak, ha már teljes létszámban etettem itthon a bandát.  Ahogy körbeültük a meleg, illatozó kaláccsal teli tányért az uzsonnánál, csak az élvezetes sóhajokat, lassú hümmögéseket, elégedett nyammogásokat lehetett hallani. :) 
A szokatlan csend vége egy nagy egyetértésben felhangzó megállapítás volt:  Mami, ez valami isteni...:)
És valóban: kívül édesen ropogós kéreg, belül gőzölögve foszlik, azonnal, melegen eteti magát, ahogy erre a fahéjjal karamellizált ízre ráolvad a frissen kent, hideg vaj. 

Köszönet a receptért Margónak (Rupáner konyha)
És az inspiráló ötletért Julcsinak ( Kincseskamrából szeretettel) 




2 megjegyzés:

  1. Kedves Modeszta, sok jó recepttel ajándékoztad meg már olvasóidat; most
    én küldöm neked viszonzásul egy kréker receptjét: SAJTOS KRÉKER
    20 dkg liszt, 20 dkg vaj, 20 dkg reszelt sajt, 1 tojás, só.
    A hozzávalókat összegyúrjuk, 2-3 mm-re kinyújtjuk. Ahogy a bolti krékert,
    ezt is megszurkáljuk. A receptet CITROMHAB blogjában láttam. Ő három-
    szögűre vágta. 200 fokos sütőben kb. 15 perc alatt világosra sütjük.
    Kinek, hogy süt a sütője! Lényeg, hogy a benne lévő sajt miatt ne legyen
    "piros". Azt még elmondom, hogy "parmezán jellegű" húsz dekás, olasz,
    előre csomagolt sajtot használtam. (auchan) Fele-fele finomliszt és rétesliszt. A sózáskor vegyük figyelembe, h ezek a sajtok sósak (zanetti,
    grana padano, auchan saját márkás). Egyszerűbb elkészíteni, mint leírni.
    Finom.

    Most, hogy leírtam... mindig édes tésztát sütsz, lehet h nem is szeretitek a sósat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a figyelmességedet Kati! :))
      Szoktam sósat is sütni, csak nem mindig kerül ki minden az oldalra.
      Hétvégére már van terv, de ezt is kipróbáljuk majd.

      Törlés