2017. január 14., szombat

Sajtos ropogós / Cheese Cracker



Az időjárás jelentést figyelve már látszott, hogy ez a mostani egy itthon maradós, olvasós, begyújtós hétvége lesz. Felkészülve a délutáni családi mozizásokra finom sajtos ropogóst sütöttem. Az eredeti verziót a Receptneked oldalon találtam, de kissé változtattam rajta, és nagyon jó lett.
Alig tudtam megmenteni párat a fényképek kedvéért. :)

Hozzávalók:
12 dkg füstölt sajt
12 dkg vaj
1 kisebb tojás
1 dl tejföl
2-3 kávéskanál só
1 ek olíva olaj
35 dkg liszt
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
kevés köménymag

A sajtot apró lyukakon lereszelem.
Hozzáadom a puha, kissé megolvasztott vajat.
Villával alaposan kikeverem, közben hozzáadom az olajat, a tojást, tejfölt.
Mehet hozzá a liszt, szódabikarbóna és a só.
Szépen egybegyúrom, és egy órára a hűtőbe teszem.
Lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtom, kiszaggatom, és magas hőfokon pár perc alatt ropogósra sütöm a gofrisütőben.
Mivel nem kért bele mindenki köménymagot, egy kisebb adag tésztát szórtam csak meg nyújtáskor és úgy sütöttem meg.

Én szív alakú szaggatóval dolgoztam, de lehet kör alakúval is.
fémdobozban finom, ropogós marad.





10 megjegyzés:

  1. Ú, de jól néz ki! Ezt megjegyzem magamnak, mert úgyis ritkán használom a gofrisütőt.
    Ma este készülök kipróbálni a fokhagymás buci receptedet is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi van ma? Ketten is most szóltak a facebookon, hogy sül náluk a buci. :)))

      Törlés
    2. Tééényleg? nem is láttam. :)
      Amúgy semmi, csak holnap reggel elmegyünk a Balatonra kicsit megfagyni és arra gondoltam, hogy bucit viszünk magunkkal. :)

      Törlés
    3. Mi ki sem dugjuk az orrunkat. :))
      Nyüzsgünk máskor eleget, most olyan időszak van, hogy jólesik itthon lenni.

      Törlés
    4. De befagyott Balatont nem tudunk áprilisban nézni, most kell útra kelni. :))) Jó ám! Gyönyörű ilyenkor, lehet kicsit sétálni, esetleg jégre menni, aztán valahol ebédezünk egyet, aztán megint séta és indulás haza. Oké, nekünk közelebb van a Balcsi, mint nektek. Ide kb. 40 perc.

      Törlés
    5. Oké, megyek veletek. De csak én, egyedül. :D

      Törlés
    6. Jelen pillanatban én is úgy érzem, hogy inkább egyedül mennék. :)))))

      Törlés
  2. Én sajtos laposnak hívom, mert sajtos, és lapos. :D Van külön erre való sütőm, a mamámtól örököltem. Igazi vasból, jó nehéz, egyesével kell sütni, mint a palacsintát, de
    megéri, annyira finom.

    VálaszTörlés
  3. http://lelekdorombolo.blogspot.hu/2012/01/sajtos-lapos.html

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta a te laposod is! :))
    124 db-ot sütsz ki egyesével? Az igen! Mondjuk nekem is az kellene, mert Albi pénteken megkérdezte, vihet-e hétfőn a suliba uzsonnára, de esélytelen volt. :)))

    VálaszTörlés