2017. január 22., vasárnap

Citromlekvár almával / Lemon Jam with Apple


A kis kamrámban már lassan tavaszodik, a változást mutatom hamarosan.
Ismét egy különleges lekvárral kedveskedtem Papának, mint családi főlekvárnoknak. 

Az árnyalatok ne tévesszenek meg senkit, ha jó a kaja, akkor nálunk mindenki örül a körítésnek! :)

Citromlekvár készült, amihez a héten kaptam az Aldiban bio citromot.

Az interneten keresgélve receptek után, minden megoldást hosszasnak és babrásnak ítéltem a sok áztatás, forgatás, sokszori vízcsere, előfőzés vagy éppen puhítás miatt.

Így arra jutottam, hogy inkább ne legyen 100 %-ban citromból, hanem fele-fele arányban édeskés almával vegyítettem.

Egy kiló citromból fél kiló gyümölcshúst nyertem. Mindegyiknek lepucoltam vékonyan a héját zöldséghámozóval, majd aprítottam és feltettem a kandalló tetejére száradni. Ezt később fel tudom még használni.
Utána éles késsel amennyire csak lehet, megpucoltam a vastag fehér héjtól is a citromokat. 

Fél kiló citromhoz fél kiló almát, fél kiló cukrot, 1 dl vizet és egy zacsi Dr. Oetker 2:1-ben Dzsemfixet adtam. 

Az egyik legjobb illatú lekvár, amit valaha főztem, az íze pedig hihetetlenül izgalmas, ahogy az édes és a savanyú keveredik benne. Aki szeretné izgalmasabbá tenni kesernyés komponenssel, belefőzheti egy citrom lereszelt héját is.

Téli lekvárnak tűnik, de ezzel a próbával egyértelműen az volt a célom, hogy nyári kerti partikon apró falatokon tányérra téve kínáljam vele a vendégeket. Jól behűtve, friss mentalevéllel díszítve fenséges és üdítő lesz! 
Mármint egy újabb adag, mert ennek esélye sincs nyárig. :)





2 megjegyzés:

  1. Biztos nagyon finom lehet!!!
    Mi a Lidl-ben szoktunk citrom lekvárt venni, ha angol hét van, de a tiéd sokkal jobbnak tűnik! :o) Köszi a receptet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon izgalmas íze van, nem tudom, a bolti milyen lehet. Egyszer próbáld ki, ha gondolod, és bírod a savanyú ízt! :)

      Törlés