2016. június 1., szerda

Narancsos-kakaós gesztenyetorta / Marron cake with orange and cocoa




A torta.

Tényleg finom lett, ezért leírom Nektek is, hátha valaki kedvet kap elkészíteni.

Ha erőteljesebb ízű krémet használok töltelékképpen akkor én ezt a könnyebb kakaós alapot készítem hozzá. A Falusi Libák kakaós sütijének receptje alapján.

4 egész tojás
50 g cukor
120 g Nesquik kakaópor
200 g olvasztott vaj
120 g liszt
fél tk. sütőpor
fél tk. szódabikarbóna

Az egész tojásokat a cukorral robotgéppel keverjük habosra. Ne sajnáljuk az időt, legalább 6 perc legyen.
Öntsük hozzá a kakaóport, majd az az olvasztott vajat, és a sütőporral, szódabikarbónával elkevert lisztet. Jól keverjük el alacsonyabbra kapcsolt fokozaton a géppel, vagy fakanállal.
Én kivajazott 21 centi átmérőjű kerek szilikonformában sütöm. Előmelegített sütőben, 180 fokon, tűpróbáig.
Ha kicsit felemelkedik a közepe, akkor kihűlés után ezt levágom egyenesre és megfordítom a tortát. Tehát fejre állítom, mert akárhogy is, az alja mindig szebb, egyenletesebb, mint a teteje. :)

Hidegen pontosan ketté vágom egy nagy késsel.

Megkenem az alsó lapot narancslekvárral, ha lehet olyannal, amiben héj is van. A kenésnél a szélső 1-2 centit kihagyom körben, hogy később majd csak a gesztenyés krém látszódjon ki a piskóták közül.

A krémhez lereszelek egy zacskó szoba hőmérsékletű hagyományos gesztenyepürét, tehát nem a natúr változatot hanem a cukrozott, 70 százalékosat. Simára keverem egy doboz (200 gr) natúr sajtkrémmel.
Én a kék dobozosat használom az Aldiból. (Soft Cheese). Ehhez már nem adok külön cukrot csak egy kupaknyi rumaromát.

 A krémet jól behűtöm és kívülről befelé haladva oszlatom el a lekvárral megkent piskóta tetején.
Mivel fontos lesz, hogy a végén a kilátszó gesztenyekrém szép egyforma magasságú legyen, és a torta közepe se essen be, én ezt úgy csinálom, hogy evőkanállal körberakogatom a krémet a perem mentén, középen pedig úgy, hogy kicsit magasabb legyen. 
Ezek után késsel csinosra igazgatom, a szélek mentén legyen szép, a többi majd elrendeződik, ha rányomom a felső piskótalapot. :)
Nem bonyolult csak olvasva hosszú. :)

Ha összeraktuk a tortát, forgassuk, nézegessük, ha szükséges nyomkodjuk meg kissé, hogy formás legyen. Mehet vissza a hűtőbe.

A csokimázhoz megolvasztok kb. 15 dkg étcsokit, 5 dkg vajat pici vízzel a mikróban. Nekem nincs mindig türelmem a gőz fölött ügyeskedni, de a mikróval vigyázzatok! Kb. 1 perc alatt kész is van 500 watton, de én 20 másodpercenként ránézek, kiveszem, kevergetem. Ne égjen meg és óvatosan mert forró! Ez a mázmennyiség sok egy ekkora tortához, de direkt úgy mérem, hogy legyen maradék a nyalakodáshoz.

Ha nagyon folyós a csokimáz, hagyom kicsit hűlni majd hideg késsel szépen elterítem, kicsit hagyom itt-ott lefolyni. A mázazást már a végleges helyén, a tortatálon végzem.

A tetejére jó minőségű étcsokit reszelek de fehér csokival is szép!
(A szobor alá sütőpapír korongot vágtam.)

A mi tortánkat én most csokis mazsolagolyókkal raktam körbe díszítés - és jutalomképpen. :)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a receptet!!! Annyira finom lehetett ez a torta... már a recept elolvasásakor is összefut a nyál a számban :o)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs más hátra, el kell készíteni a hétvégére! :)))

      Törlés
  2. Köszönöm a receptet. Ugyan én nagyon béna tortákat tudok csinálni, de ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy sikerülni fog!
      Vagy ha nem, hát megesszük kanállal. :))

      Törlés