2016. április 30., szombat

Varrógép a virágok közt / Sewing machine with flowers



Annak idején egy Singer varrógép állványt kerestem a Vaterán, hogy asztalka készüljön belőle. Találtam egyet olyan olcsón, hogy elhoztam gépestül, mindenestül. Az asztalka  el is készült, a kerti lakot díszíti. A gép pedig azóta várta, hogy egyszer majd a varrószobámat díszítse. De úgy alakult, hogy oda sajnos nem tudtam méltóképpen beilleszteni. De nem hagyhattam kallódni, így megbecsült helye lett az előkertben. Virágok között méghozzá. Esőtől védve, fedett helyre került egy kis bádog kádba a bejárat mellett. Feltettem egy másik varrógépállványra, mert azt használjuk már régóta kültéren.  Ennek a kis kompozíciónak kádastul-(nedves)földestül már nagy súlya van.


Először Papa eszkábált egy stabil kis fa keretet a gép alá. ezt biztos, ami biztos becsomagoltam dupla rétegben nylonba, amit rá is tűztem. Nagy méretű, erős szemeteszsákot használtam.



A súlyát nem szerettem volna valami nehéz alátéttel növelni, úgyhogy könnyű, de stabil alapot kerestem a gép alá. Végül vastag hungarocelt használtam. Fontos, hogy vízszintesen álljon rajta a gép.




Az ültetésnél csak arra kell ügyelni, hogy a föld kicsit alacsonyabban legyen, mint a gép alja.


Enyhén futó virágokkal is jól mutat, néhány tő elég, hogy dúsan körbevegye majd.









 Nincs más hátra, mint locsolni és örülni neki. :)



8 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges! ♥ Hihetetlen kedves ötlet. Lassan elkészül a tornácunk, és éppen azon gondolkodtam, milyen jól mutatna itt valahogy a nagymamám ősrégi, már nem javítható varrógépe. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, minden régi értékkel lehet kezdeni valamit!

      Törlés
  2. Aki sétál az utcátokban, az meg szokott állni a kerítésetek előtt és nyitott szájjal bámul befelé? :))))
    Elvileg anyukának van egy ilyen gépe otthon, de gyanítom, hogy ezt is kiszanálta az ezer másikkal együtt. Rögtön meg is kérdezem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, hátha megvan még a gép!
      ...A legviccesebb egy focicsapat volt, akiket épp edzés keretén belül futtattak az utcánkban. Mosogatok az ablak előtt, hát látom, hogy többen megállnak.:))

      Törlés
  3. Névtelen2/5/16 14:19

    Sziasztok! Egy ilyen dézsa igazán a terasz dísze lehet, nagyon tetszik! Most éppen elég sok ilyen gyönyörű régi holmi keresi gazdáját a családban, amiket senkinek nincs szíve kidobni, úgyhogy nagyon bújom az ilyen cikkeket, például a régi ablakok tetszenek nagyon, ti csináltatok már ilyesmit? http://lakberinfo.hu/dekoracio/lakasdekoracio/2016-04-21-ujrahasznositott-ajtok-es-ablakok-a-lakberendezesben/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig még csak zsalugátert használtam, de tervezek ilyesmit. Először bontott ajtóból, de ablakos megoldásokra is van ötletem. Örülök, ha tetszik a dézsa. :)
      Modeszta

      Törlés
  4. Szia! Hol találtál bádog dézsát? Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsanett, nincs jó hírem...a Baumaxból van, ami sajnos megszűnt. De bolhapiacokon érdemes nézelődni!

      Törlés