2016. február 21., vasárnap

Az én varrószobám / My Sewing Room



Hosszas álmodozás és rendezgetés után végre elkészült. Vagyis végre birtokba vettem, mert van még mit alakítani rajta. De ez benne a jó, egy saját kis birodalom, ami velem együtt fog változni a jövőben, mert biztos, hogy én is változni fogok, ahogy eddig is. 
Ez egy 12 m2-es, nappaliból nyíló szoba a sorházi otthonunk földszintjén. Mikor még csak ketten voltunk, ez volt a hálószoba, aztán mikor beépítettük a tetőteret, dolgozószobává kellett volna válnia. De Papa csak ritkán tud itthonról dolgozni, és akkor is jobban szereti az étkezőasztalt, jól bírja a nyüzsgést, nem szokott elvonulni. :)
A kreatívkodós kellékek pedig csak gyűltek-gyűltek az évek során, így hát szabad kezet kaptam egy saját kis hobbiszoba kialakításához. Csak legyen már végre rend. :))

Tudom, milyen szerencsés vagyok, hogy berendezhettem magamnak egy Mami-szobát. De azért nem csak az én dolgaim vannak itt, ez egyfajta gardróbszoba, itt tároljuk a használaton kívüli kabátokat. Télen a nyári, nyáron a téli cuccokat. Itt van a könyveink nagy része a szekrényekben. Szakácskönyvek, nyelvkönyvek, utikönyvek, irodalom, kották, minden. Sok év motyói.
Itt vannak Papi céges iratai, tűzőgép, fűzőgép, nyomtató, elektronikai kütyük, szintén a szekrényben. 
Az összes (!) beltéri dekorációnk, úgymint minden karácsonyi, húsvéti, őszi-tavaszi díszünk, emlékünk. 
Mivel nincs sem pincénk, sem padlásunk, ide került minden, ami nincs napi használatban. A porcelánok kivételével. Úgyhogy nagyon ügyesen kellett pakolni. :)

A blogon külön kis fület indítottam Varrószoba címszó alatt, szépen gyűlik majd mindaz, ami ezzel a szobával kapcsolatos. Sok-sok megvalósításra váró tervem van még, úgyhogy rendszeresen jövök majd a Varrószoba híreivel, ami nem arról fog szólni, mit varrtam, vagy hímeztem,  hanem  a szoba alakulásáról. Olyan tárolással, rendszerezéssel, díszítéssel kapcsolatos megvalósításokról, amiből talán más is szívesen merít ötletet.

Jöjjön tehát az én kis birodalmam bemutatása két részletben, először nagy vonalakban, de hozok egy külön posztot a kisebb, finomabb részletekről is. 
Külön köszönet az összegyűlt apróságokért és ajándékokért a blogbarátnőknek, most méltó helye lett ezeknek a kézimunkáknak is!


A nagymamám varrógépe, akiknek kalapszalonja volt a két háború között.






A nagy tálalószekrény erősen akciós volt, mert sérült a sarka. Ami már nem is látszik a szív alatt. 



Egyszervolt bolhapiacos egyeurós sötétbarna fakkos tároló. Dekor Paint Soft-Viktoriánus rózsaszínnel festve.


Ikeás Aneboda gardróbok a Fynd osztályról természetesen. :) Ezeknek a szekrényeknek eredetileg csúnya műanyag betét van az ajtaján. Papa kivágta, és kockás vászon került a helyére.



Anya-lánya munkahely. :)


Mert hát zenész volnék ugyebár...:)



Szintén ikeás egyszervolt antik pácos könyvespolc. Most már DPS mandula színben.
Mellette az óriás kerti lámpás, mint ágytakaró és párna tároló.





Szekrény alj és ajtófélfa festés még hátravan. .) 


Ajtóra való akasztó a Kik-ből, az akciós kosárból. :) Darabokban hoztam haza egy rózsaszín párjával együtt. Csipesz tartó a teregetéshez Alíz kinőtt kabátkájából. 




A nagy fonalas vödör már csak az asztalom alá fért.


A Lizi asztala. Varrógépre várva. :))




Egy új ablakpárkány is kell majd. Mielőtt nagyon megszoknám a kartont. :)
Sok apró részlet kerül még a helyére, de a nagyja már kialakult. Köszönöm, hogy benéztetek  ma is! 


Folyt. köv....


32 megjegyzés:

  1. Ez valami csoda. Rengeteg munkátok lehet benne. Igaz amit írtál, lehet inspirálódni, fogok is. A Nagymama varrógépe nálam is már csak dekoráció. Azzal külön művészet varrni. Gratulálok és csak ámulok, ámulok. Gyönyörű minden.Ma még meg kell néznem mégegyszer, meg honap is, meg azután is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, a férjem tényleg segít, amikor kérem. Most mindenki elégedett a családban, én pedig igyekszem meghálálni a lelkesedésüket. Az olvasóimnak pedig a sok jó szót és biztatást! :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Modeszta legyen sok sok időd amit itt töltesz :) Boldog alkotást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hallod Alíz?? Énekelgetünk, beszélgetünk, te pedig szeretsz rajzolni a kisasztalnál és nyomdázni és ha kifésülöd végre Sári haját, kapsz egy varrógépet. :DDDD

      Törlés
  4. Modeszta , ez gyönyörű lett! Öröm lesz itt alkotni! Gratulálok és várom az újabbnál-újabb alkotásokat:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De drága vagy, ha ilyen emberek várnak tőlem valamit, akkor nagyon fogok igyekezni! :)

      Törlés
  5. ezeket a képeket még milliószor át kell néznem!!! de beszabadulnék!! mennyi szekrény!! mennyi minden, Atyááám! <3 <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Betti, kipróbálhatod a varrógépemet, ésésés kipucolhatod, és befejezhetsz mindet, amit én nem tudok. :D :D :D

      Törlés
  6. Nálad tényleg lehet ötleteket gyűjtögetni, kedves Modeszta!
    Viszont bevallom, kicsit megnyugodtam... mostanában sokat szidtam magam, micsoda gyűjtögető hörcsög vagyok... nem csak én... :)))))
    Csodaszépen alakul minden!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem csak te folytatsz hörcsög életmódot! :)))

      Törlés
  7. Mosogatás, elrámolás közben írtam magamban a hozzászólást. Aztán megnéztem még egyszer a képeket, és szóhoz sem jutok. ♥
    Minden mást leírok emilben... :-)

    VálaszTörlés
  8. Hú, de vártam már ezt a bejegyzést. Most meg itt van előttem, már vagy 8x megnéztem, meg 1x a férjemmel együtt, meg 1x a gyerekekkel és nem jönnek az igazi szavak, hogy mennyire nagyon odáig vagyok érte! Ez valami csodálatos! :)
    Amúgy meg nekem is volt ám ovis koromban már varrógépem. Kicsi, játék és tudott is varrni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, és megvan még a varrógép?
      Adri, ismét csak megköszönni tudom, az érdeklődésedet, a sok kedves szót és a folyamatos biztatást Tőled. <3

      Törlés
  9. Álomszép! <3 <3 <3 Minden részletében. Már sokadszorra nézem végig a képeket és szerintem még sokszor visszatérek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagy öröm nekem Tőled! A házikós mérőszalagod nagyon jól működik, mindig jólesik csak kézbe venni is. És láss csodát, nem vitték el a mérőszalag evő manók, amik az elődeit sorra eltüntették. :D Nagyon megbecsülöm!

      Törlés
  10. Ez valami csodaszép! Nekem most fonalaim vannak, amik egy szekrényben sem férnek el, várom, hogy egyszer talán nekem is lesz egy kis kuckóm. Na persze amiben elférnek az anyagaim is, bár már nem varrok annyit.... :) Gratulálok ehhez a szigethez. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Alexandra! :) Ez a legnehezebb a dologban, csak annyit felhalmozni, amennyit fel is használunk, és ne táruljunk feleslegesen. Nekem ez nem nagyon megy. :))

      Törlés
  11. Minden nagyon szép és mesés; de ugye, csak véletlen,

    hogy az előző bejegyzésednél mellőztél?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kati, örülök, hogy tetszik!
      Most nézem csak, két bejegyzést valahogy tényleg nem vettem észre.
      Ez bizony előfordul, mert néha annyira sok dolgom van és mindig a család az első, csak utána a blog. :) De most válaszolok neked is, a másik hölgynek is. :)

      Törlés
  12. Lehet mások szemfülesebbek mint én, de én még csak most vettem észre, hogy a tapéta és az oldalnak a háttere mennyire hasonló, ugye ez nem véletlen? Nem, biztos nem az, mint ahogy itt semmi sem! :) GRATULÁLOK!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))))
      Az blog oldalsávokhoz a konkrétan a nappali tapétáját fotóztam le.
      A Varrószobában is ez a tapéta van.

      Törlés
  13. Nos, itt vagyok bent a suliban, és nem tudtam miattad reggelizni!
    Most muszáj visszatérnem a való világba, ahol minden szürke és borongós!
    De ha haza értem még nézelődök.
    És újfent a Jimmy slágert dúdolom: " Fogadj örökbe..." :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendelj egy pizzát babám, az mindig jót tesz! :))))

      Törlés
  14. Modesztásan meseszép boldogságlöket! (Fokozzam még?) Látszik a sok szívből jövő törődés, idő-és energiaráfordítás, gratulálok!
    Antik, használható(!) gyerekvarrógépet a vaterán szereztünk jó áron karácsony előtt.
    Sok alkotásra való időt kívánok!
    Hajni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Hajni, jólesik, hogy így látod és biztatásnak veszem a szavaidat a továbbiakra! <3
      Igen, tervezek olyan varrógépet, amit mondasz, nem is húzom sokáig, ha rátalálok, de eleinte még csak dísz lesz, mert a kicsi lány még valami nagyon játékosat kaphat csak. Elvileg először varrok neki egyet, aztán jöhet egy olyan, ami varr, (vagy legalábbis zörög. :)) de Lizi nem tud a tű alá nyúlni. :))

      Törlés